Brev:
Nedtrapning af amning?
12. marts 2011
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af amning?
Kære Helen,
Tak for alle dine gode råd. De har virkelig hjulpet os mange gange.
Jeg bliver nødt til at høre dig om vores lille søn på nu 8 mdr. Han er en stor og glad dreng på 9,1 kg og 76 cm. Han er godt på vej til at kunne kravle og er super hurtig til det hele.
Han har altid været meget glad for mad. Både amning og grød. Men nu virker det som om, at han foretrækker amning og er begyndt at være mere urolig om natten og kræve flere natamninger. Han spiser mindre og mindre om dagen og det eneste, han vil have er brystet.
Jeg vil derfor høre dig, om det kan skyldes at han spiser sig mæt i mælk og jeg måske derfor skal trappe ned? Kan du evt hjælpe med en dag-kost-plan?
Vores dag er lige nu sådan:
kl.06 Vågner og står op
kl.07 (ca) Havregrød, vand i kop. (tilbyder ca 1 dl men spiser kun ca 1/2)
kl.08.30 Ammes og lur på ca 2 timer
kl.10.30 Vågner
kl.11.30 Frokost, grønsagsgrød med forsk.kød, bondebrød med leverpostej og evt. æg. Vand af kop. (spiser kun få bider af det hele og vil - men kan ikke - spise selv)
kl.13.30 Ammes og lur på 30 min - 1,5 time
kl.15 Snacks i form af frugt, kiks eller andet
kl.17.30 Aftensmad - grød eller hvad vi spiser
kl.19 ca.150 ml vælling plus amning
kl.22 vågner og ammes
kl.01 ammes
kl.04 ammes
Natamningerne variere i antal og jeg prøver så vidt muligt kun at give sutten men det har ikke været nok de sidste par uger. Vi var nede på 1 amning om natten men nu har det taget til.
Jeg håber, du har nogle råd til, hvad jeg kan gøre, fordi det er frustrerende, at han helt nægter at spise rigtig mad. Jeg starter først arbejde om 2,5 mdr, så det haster ikke med et helt ammestop.
Mange hilsner fra
Annemarie